Pornind de la schemele prezentate in cartea Electronica peste tot scrisa de dl. I.C.Boghitoiu si aparuta la Editura Albatros, in 1985, si anume, “Semnalizator dreapta, stanga si avarie” (vezi http://www.tehniq.uv.ro/semnalizare0/semnalizare0.htm) si “controlul semnalizarii frinelor” (vezi http://www.tehniq.uv.ro/frana/frana.htm), am desenat o schema, care pe langa indeplinirea functiei de semnalizare/avarie, ne indica in bord pe ce parte semnalizam, respectiv daca avem avaria pusa, iar daca avem un bec ars, LED-ul corespunzator va avea o aprindere tip stroboscop, de scurta durata, iar daca sunt ambele becuri arse, LED-ul corespunzator nu se aprinde….
Cablajul la scara 1:1 este AICI..
Releul de semnalizare, propriu-zis, este:
Cablajul la scara 1:1 este AICI…
Partea de diagnoza este:
Cablajul la scara 1:1 este AICI…
Cu o mica modificare putem bloca oscilatorul, cand comutatorul semnalizatorului este in pozitia de repaus si/sau cel de avarie neactionat:
Cablajul la scara 1:1 este AICI…