Acasă / Atelier / Putere / Incarcatoare / Incarcator baterie de la 12V CC la 12V CC

Incarcator baterie de la 12V CC la 12V CC

Incarcator_baterie

În mod normal nu puteţi încărca o baterie de 12V de la o baterie de 12V. Acumulatorul care este încărcat crează o “tensiune de plutire”, care este mai mare decât tensiunea de încărcare şi încărcarea se opreşte.

Circuitul prezentat în cele ce urmează, produce o tensiune mai mare de 12V, folosind un circuit de pompare a energiei. Pentru realizarea acestuia vom folosi un condesator care se va incărca de la bateria de alimentare, apoi va pompa toată energia primită bateriei de încărcat. Circuitul produce aproximativ 900mA “curent de incarcare”, din acest motiv diodele şi tranzistorii trebuie să fie montaţi pe radiatoare din aluminiu. LED-urile sunt adăugate în circuit pentru a preveni deschiderea celor doi tranzistori în acelaşi timp. Tranzistorul de jos conduce până când tensiunea devine mai mare de 5v si cel de sus conduce pâna în momentul în care tensiunea scade sub 4V. Acest lucru înseamnă că, atât timp cât tensiunea va fi intre 4-5V tranzistorii vor fi în scurtcircuit. Dar acest lucru nu este simţit în circuit deoarece această trecere se produce intr-un timp foarte scurt.

Condesatorul acumulează circa 10V, prin intermediul tranzistorului de jos si diodei de sus. Apoi cand acesta este încărcat, tranzistorul de sus (BD679), îl înseriază pe acesta cu bateria de încărcare. Teoretic putem vorbi de o tensiune de 12,6v + 10v, cu toate acestea energia transferată bateriei de încarcat este suficientă pentru a oferi un curent de încărcare de circa 900mA. Această energie este transferată la baterie prin intermediul diodei de jos. Cele mai multe baterii nu trebuiesc încarcate mai repede de 14 ore. Aceasta înseamnă ca un acumulator plat va fi încărcat în 14 ore. Pentru a face acest lucru, împărţiţi capacitatea de incarcare (Ahr) cu 14, pentru a obţine curent-ul de încărcare. De exemplu, un acumulator de 17AHr ar trebui să fie încărcat la 1.2A sau mai puţin. Pentru bateri mai mici, condesatorul de 2200uF poate fi redus la 1.000uF. Încărcarea are un randament de 80%.

Sursa: http://coolcircuits.blogspot.com/2011/03/12v-dc-to-12v-dc-battery-charger.html

Despre Ciprian

Am dezvoltat o pasiune pentru acest domeniu de cand eram foarte mic, cred ca aveam 6-7 ani, din cate imi amintesc, am invatat sa citesc din revistele Tehnium, cam astea erau preferatele mele la varsta respectiva. In plus, aveam o atractie pentru informatica fapt ce a dus la inscrierea mea la un liceu de informatica, iar pentru a continua cu pasiunea mea m-am inscris apoi la facultatea de electrotehnica...

2 Comentarii

  1. ce se intampla in momentul in care tensunea de intrare este de 14v, adica in timp ce incarc un acumulator pb 12v/7ah de la bricheta masinii cu motorul pornit? multumesc.

    • nu se intampla nimic rau,pursisimplu se incarcabaterie respectiva.
      o baterie de 12v/7a la incarcarea maxima poate depasii tensiunea de 12v,poate ajunge pana la 13,5v.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *