Acasă / Atelier / Putere / Incarcatoare / Incarcator USB de la bateria de masina

Incarcator USB de la bateria de masina

Aceast dispozitiv are un randament de până la 89% şi poate încărca dispozitivele USB la curenți de până la 525 mA. Cu o construcție foarte sigură, acest dispozitiv nu va strica bateria dacă aceasta este conectată un timp îndelungat, până când vă amintiţi să o deconectaţi. Există o mulţime de încărcătoare USB pe piaţă, dar acest aparat are două caracteristici importante: are un randament foarte bun și un curent redus în standby. Curentul în standby fiind de 160μA, acesta este un curent nesemnificativ care nu va descărca bateria un timp destul de îndelungat. Acest lucru înseamnă că puteţi lăsa aparatul permanent conectat.

Incarcator USB

Exista multe utilizari ale acestui dispozitiv de exemplu, staţiile de monitorizare la distanţă de multe ori sunt alimentate de la o baterie de 12V, incarcate de la un panou solar. Aceste posturi conţin invariabil un microcontroler şi alte circuite care au nevoie de o alimentare de 3.3V-5V. Consumul de curent în aceste dispozitive este foarte redus, de multe ori ele functioneaza in standby pana cand microcontrolerul sesiseaza ceva si el va activa un modul radio sau alte circuite care au nevoie de mai mult curent.

Schema electronica
Schema electronica

Sursa:http://www.extremecircuits.net/2010/05/low-power-carbike-usb-charger.html

Despre Ciprian

Am dezvoltat o pasiune pentru acest domeniu de cand eram foarte mic, cred ca aveam 6-7 ani, din cate imi amintesc, am invatat sa citesc din revistele Tehnium, cam astea erau preferatele mele la varsta respectiva. In plus, aveam o atractie pentru informatica fapt ce a dus la inscrierea mea la un liceu de informatica, iar pentru a continua cu pasiunea mea m-am inscris apoi la facultatea de electrotehnica...

Un comentariu

  1. Interesanta schema…dar…160uA……in conditiile in care la Dacie se impunea un „licurici” …..”ca sa tina bateria calda”….am si eu niste argumente (zic eu obiective):
    1) achizitionarea componentelor necesare realizarii costa de cel putin 7 ori decat unul „no Name”….(in afara de acest montaj va mai trebuie si mufa de bricheta auto)
    2) este voluminos
    3) rata de descarcare la orice acumulator este mult mai mare decat consumul acestui montaj in stand-by
    4) no name…..are functionare intre 10 si 30 volti

    P.S.:incerc sa fiu constructiv…..atata timp cat exista alternative

Lasă un răspuns la johnny79 Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*